دلانه های بارانی
دلانه های بارانی

دلانه های بارانی

مامان جونم ! روزت مبارک

آخه این اداره پست چرا اینجوری رفتار می کنه؟ 

ما برای روز مادر - رفتیم از سایت پست - کارت پستال گرفتیم و قرار شد (چیزی که تعیین کردیم) اینکه کارت فردا برسه به دست مادرجان! حالا شما فکر کن که چهارشنبه کارت رو آوردن گذاشتن در خونه و رفتن! 

آخه من نمی دونم چرا توجه نمی کنن به تاریخش؟ 

سال گذشته هم برای روز مادر و پدر همین بساط بود . تازه امسال هم ... 

یعنی کمی احساس وقت شناسی ندارن!اون بسته ای که باید زود برسه دیر می رسه و اینی که بایست کمی با تاخیر برسه . . . 

 

حالا این هم بهانه ی ما برای تبریک روز مادر به همه ی مامانای مهربون. 

 

  

میدانی...
بعضی ها را هر چقدر که بخوانی... خسته نمیشوی!
بعضی ها را هر چقدر گوش دهی... عادت نمیشوند!
بعضی ها هر چقدر تکرار شوند... باز بکرند و ناب!
دیده ای !
شنیده ای!
بعضی ها بی نهایتند!
مثل مادر.........................
مثل پدر......................
 

 

 

 

یادش بخیر

داشتیم می رفتیم به مادربزرگ سر بزنیم که یاد این خاطره افتادم.   

ادامه مطلب ...

قول . . .

امروز برگه های آزمون ریاضی بچه ها رو بهشون داده بودم که خیلی هم تعریفی نبود. 

بعدش مشغول انجام امر مبارک بازخواست و چشم غره و اینا بودم که در زدن و از منطقه جناب بازرس تشریف آوردن کلاس من!! 

خلاصه با دیدن اخمهای در هم و جوجه های صف شده!شستشون خبردار شد که چه خبره.شروع کردن با بچه ها حرف زدن و اندرز دادن و بعد از اینا بهشون گفتن : خب قول میدین که بهترین بچه ها بشین و درسهاتونو خوب بخونین؟ 

بچه ها : بعله 

- خب اونایی که قول میدن - دستاشونو بیارن بالا. 

بچه ها دست بلند کردن و آقای بازرس این بار گفتن : اونایی که مردونه قول میدن! هر دوتا دستشون بالا!! 

یکی از بچه هام میگه : آقا! یعنی یه دست بیاریم بالا - زنیم؟ (زن هستیم)

من :  

آقای بازرس :  

بچهه :  

من :  

آقای بازرس :  بعد یه هنگ کلی! نه پسرم - میخوایم به خانم معلم اطمینان کامل بدیم که قولمون محکمه! 

 

*** همچین اعجوبه هایی دارم من

گاهی . . .

گاهی شرار شرم و گاهی شور شیدایی است
این آتش از هر سر که برخیزد تماشایی است

دریا اگر سر میزند بر سنگ حق دارم
تنها دوای درد عاشق نا شکیبایی است

زیبای من روزی که رفتی با خودم گفتم
چیزی که دیگر بر نخواهد گشت زیبایی است

راز مرا از چشم هایم می توان فهمید
این گریه های ناگهان از ترس رسوایی است

این خیره ماندن ها به ساعت های دیواری
تمرین برای روزهایی که نمی آیی است 
 
شاید فقط عاشق بداند او چرا تنهاست
کامل ترین معنا برای عشق تنهایی است  

                      

                                                   فاضل نظری

دلم . . .

دلم قلمرو جغرافیای ویرانیست 

هوای ناحیۀ ما همیشه بارانیست 

دلم میان دو دریای سرخ مانده سیاه 

همیشه برزخ دل تنگۀ پریشانیست 

مهار عقدۀ آتشفشان خاموشم 

گدازه های دلم دردهای پنهانیست 

صفات بغض مرا فرصت بروز دهید 

درون سینۀ من انفجار زندانیست 

تو فیض یک اقیانوس آب آرامی 

سخاوتی ، که دلم خواهشی بیابانیست 

 

                                                               دکتر قیصر امین پور

عاشق شدن!

امروز زنگ آخر بود که موقع رفتن, یکی از پسرام برگشته میگه: 

خانم! من هیچوقت ازدواج نمی کنم. 

من: (با تعجب و البته تفکر که چرا همچین چیزی میگه) چرا؟ 

- آخه باید عاشق بشم و عاشق شدن گناهه!!!مگه نه؟ 

من: (با تعجب بسیاااااااار بالا!) پسرم الان برای این حرفها زوده.بذار به وقتش میشه در موردش فکر کنی الان زوده نه؟ 

- راست میگین خانم!  

 

- خداحافظ

من: خدانگهدارت عزیزم. 

 

- - - - 

هنوز دارم فکر می کنم که چه چیزی باعث شده بچه ام به همچین نتیجه ای برسه؟